RAPORLAR VE KONFERANS METNİ YA DA ÇALIŞTAY
Permanent URI for this community
Bu koleksiyonda Ankara Üniversitesi bünyesindeki birimlerce, Akademik, idari personel, öğrenciler tarafından yapılan/üretilen ve kurumun bilimsel-entelektüel varlığını oluşturan Konferans metni, Çalıştay ve Raporlar yer almaktadır.
Browse
Browsing RAPORLAR VE KONFERANS METNİ YA DA ÇALIŞTAY by Author "Acartürk,Cengiz"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Geniş otizm fenotipi gösteren erişkinlerde sosyal biliş: Bir göz hareketleri(Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, 2017) Eşref Cem, Atbaşoğlu; Tıp Fakültesi; Acartürk,CengizSosyal temasın en basit biçimi olan ortak dikkat, dil gelişimi ve sosyal öğrenmenin önemli yordayıcılarındandır. Gerçekleştirilen tez çalışmasında, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan erişkinlerde ekolojik geçerliği yüksek olan deney ortamıyla ortak dikkatin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, ortak dikkat görevinde ( tangram yap-boz görevi) hastalar ve klinik dışı kontrol grubu yakınlarıyla ve testörle birer kez göz hareketleri cihazları ile dual kayıt (aynı anda her iki kişinin göz hareketlerinin kayıt altına alındığı ) ile değerlendirmeye alınmış ve gruplar birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Ortak dikkat görevi sırasında, katılımcıların deri iletkenliği cihazı ile otonom uyarılma durumu ölçülmüş, okulomotor anomali durumunu kontrol etmek için her katılımcının temel göz hareketleri (sakkad, düz göz hareket takibi) değerlendirilmiştir. Bu sonuçlara göre; temel göz hareketleri bakımından hastalar ile kontroller arasında gözün düz hareket takibinde anlamlı bir fark bulunmuştur. Otonom uyarılma bakımından örneklemde bazal deri kaydı ile performans sırasındaki iletkenlik kaydında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Ortak dikkat görevinde, katılımcıların yakınları ile daha fazla göz örtüşmesi olduğu bulunmuştur. Tangram görevleri sırasında anlatan rolünde katılımcıların göz tekerrürü daha fazla olurken, anlayan rolünde kişilerin yakınları ile daha fazla göz örtüşmesi olduğu bulunmuştur. Hastalar ile kontroller arasında fark bulunmamıştır. Joint attention, which constitutes the basis of any social encounter, is one of the important predictors of language development and social learning. In thesis study, it was aimed to evaluate joint attention in the experiment with high ecological validity in the adults with Autism Spectrum Disorders. In the study, patients and nonclinical control group were evaluated in joint attention (tangram puzzle task) task with eye tracking devices by dual recording (recording the eye movements of two people at the same time) with their close relatives and a tester once and the groups were compared with each other. During the joint attention task, participants were measured with the skin conductivity device for autonomic arousal and each participant's basic eye movements (saccade, smooth pursuit eye movements) were evaluated to control the oculomotor anomaly. According to these results; there was a significant difference in smooth pursuit eye movements between patients and controls. For autonomic arousal, there was a significant difference between baseline skin conductance level and conductance level during the task performance. During the joint attention tasks, it was found that participants in the role of teller had more gaze recurrence and participants in the role of problem solver had more gaze overlap with their relatives. In the tasks, participants also had more gaze recurrance with their close relatives. No significant differences were found between patients and controls in the tangram tasks.